Monday 30 June 2014

Musim panas yang cukup perit

Musim panas El Nino nie ramai yang akan sakit tekak, batuk berpanjangan dan selsema akibat habuk yang berterbangan... Apatah lagi bila kita berjalan tak sampai 1km pun dah terasa peluh yang mengalir di belakang dan celah ketiak. Sure - sure air kat badan pun habis lencun kan..

Dah lah puasa nie.. mak aih.. tekak kering tul...Mesti badan kita pun dah terasa kering kering akibat panas nie..Aku yang duk kat umah nie pun terasa sangat bahangnya.. Iyelah hanya bertemankan kipas.. tak der air cond macam duk kat opis dulu-dulu.. Hehehehe.. (Takkan nak kerja opis balik ooorr - tak maulah lah... ). Kalau dapat PERFORMANCE DRINK nie bagus .. tapi posa lah plak.. Tak per.. tak per kejap lagi lepas berbuka nak tibai air nie puas-puas.. esok badan sure-sure segar sikit hilang rasa kering bendalir badan. Apa bestnya Performance drink nie.. Laris sampai habis stok kat branch nie.. Apa cerita nie.  Cer godek-godek info jap pasal PD nie.


PERFORMANCE DRINK
1. Air yang dibekalkan  oleh pihak NASA kepada angkasawannya bagi mengelakkan kekeringan bendalir ketika berada di ruang angkasa.

2. Ianya adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna bagi membantu mencegah dehirasi dan ianya berfungsi sebagai minuman isotonik... Lebih-lebih lagi bila musim el nino nie.. Sesuailah sangat dengan darjah kepanasan kekadang ada sampai 37 nie..

3. Ianya akan membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina badan kita yang lenguh-lenguh dan juga terasa penat seharian bekerja.

4. Ianya bukan milk booster atau minuman penambah susu, tetapi akan membantu tubuh kita bagi menjaga kestabilan bendalir  agar tidak kekeringan.

5. Cer kita tengok macamana lah Performance Drink nie...Hah macam kat bawah nie... Kalau buka puasa banch lepas tu letak plak ais ... aduilah sedap tul....
 
 
 





No comments: